Şeker Hastalığı (Tip2) Ameliyatı

obezite-tedavisi-cerrahisi-ameliyati-1

(Tip2) Diyabetin Belirtileri Nelerdir?

Tip 2 diyabet hastalığının belirtileri en çok merak edilen konulardan biridir. Sık idrara çıkma (poliüri), sık sık infeksiyon gelişmesi, açlık hissi, çok yemek yeme (polifaji), ağız kuruluğu, çok su içme (polidipsi), kuru ve kaşıntılı bir cilt, cilt yaralarının geç iyileşmesi, ellerde ve ayaklarda uyuşma veya karıncalanma görülüyorsa Tip 2 diyabet hastası olabilir veya kan şekeriniz yükselmeye başlamış olabilir. (aç karnına 126 mg/dl’den yüksek olması) Ancak bu belirtiler zaman içinde ve yavaş yavaş ortaya çıkan belirtilerdir.

seker-ameliyati

İnsülin Duyarsızlığı Nedir?

Pankreasın salgıladığı insülin etkisi ile kan şekeri kontrolü sağlanmış olur. Fakat bazen bu salgılanmış insüline karşı periferik dokular direnç gösterir. Bu yüzden insüline gerekli yanıt sağlanamaz. İşte bu duruma insülin duyarsızlığı denir.

seker-ameliyati-istanbul

Tip2 Diyabet Nedir?

20 yaş üzerindeki kişilerde görülen diyabet türüne Tip 2 Diyabet denir. Pankreasın insülin üretmesine rağmen vücuttaki insülin direnci nedeniyle insülin gerektiği gibi kullanılamaz. Günümüzde en çok rastlanan hastalıkların başında diyabet hastalığı gelmektedir. Diyabet hastalığının tehlikeleri artık herkes tarafından bilinmektedir.

Tip2 Diyabet Hastalığının Görülme Olasılığı Daha Yüksek Olanlar Kimlerdir?

Düzenli beslenme alışkanlığı olmayanlar, hareketsiz bireyler, kilosu fazla olanlar, genetik diyabet hastalığı bulunanlar, stres problemi olanlar ile gebelik döneminde diyabet rahatsızlığı geçirip 4,5 kilodan fazla bebek doğuranlar Tip 2 diyabet hastalığına maruz kalma olasılıkları daha fazladır.

Kan Şekerinin Yüksek Değerlerde Olması Vücudumuzu Nasıl Etkiler

Kan şekerinin yüksek değerlerde olması damar duvarına hasar vereceğinden organ hasarına da neden olur. Bu gibi bir durum ile ilgili hangi damarların etkilendiğine göre organ hasarının da değişiklik gösterdiği unutulmamalıdır.

Orta ve büyük ölçekli damarların hasar görmesi, kilosu yüksek hastalarda kalp krizi ve felç gibi sorunlara da neden olmaktadır. Kilosu düşük hastalarda ise; küçük ve orta ölçekli damarların hasar görmesi göz ve böbrek sorunlarına neden olur.

Kimler Şeker Ameliyatı Olabilir?

Şeker ameliyatının yapılabilmesi için öncelikle hastaların tip 2 diyabet hastası olması gerekir. Aynı zamanda hastanın mutlaka insülin rezervlerinin bulunması ve vücudunun bu durumu koruması önemlidir. Ayrıca hastanın 18-65 yaş arasında olması, kullandığı ilaçların tedaviye cevap vermiyor olması,

doku hasarı oluşmaya başlaması ve vücut kitle endeksi 25-35 arasında olması da; şeker ameliyatı yapılmasının uzman hekimler tarafından gerekli görüldüğü durumlardır.

tup-mide-kucultme-ameliyati-istanbul

Şeker Ameliyatı Nedir?

Şeker ( Tip 2 Diyabet ) ameliyatı, Tip 2 diyabet hastalığı bulunan kişilere yapılan bir ameliyatlardır.

Obezite cerrahisi olarak da adlandırılan diyabet cerrahisi, yaklaşık 50 yıldır ülkemizde başarılı bir şekilde uygulanmaktadır. Bu operasyondaki amaç hastanın kendi vücudunda bulunan insülinin yeterli bir şekilde kullanmasını sağlamaktır.

Diyet ve egzersiz ile kilo kaybedemeyen ve vücut kitle indeksi (BMİ) 30’un üzerinde olan Tip 2 diyabet hastaları için diyabet cerrahisi kaçınılmazdır. Şeker hastalığı ameliyatı günümüzde gelişen teknoloji ile kolaylıkla yapılabilen ve hastaların şeker hastalığından kurtulmasına yardımcı olan bir tedavi şeklidir. Şeker ameliyatı ile mideye yapılan müdahale sonucu, insülin hızlı bir şekilde salgılanarak şeker hastalığı ortadan kaldırılır. Tip 2 şeker hastaları, diyabet cerrahisi neticesinde sadece şeker hastalığından değil; aynı zamanda kolesterol ve yüksek tansiyon nedeniyle kullandıkları ilaçlardan da kurtulmakta ve kaliteli bir yaşama kavuşmaktadırlar.

Şeker Ameliyatı Riskleri Nelerdir?

Yapılan bütün ameliyatlarda ortaya çıkabilecek olan riskler Tip 2 Şeker ameliyatı için de geçerlidir. Bunlar, kanama riski, enfeksiyon riski gibi olasılıklardır. Steril ameliyat ortamında, uzman doktorların yaptığı operasyonlarda bu riskler en aza indirilebilir.

Tip2 Şeker Ameliyatı Nasıl Yapılır

İnsülin hormonu salgılayan kısım Tip 2 şeker ameliyatı ile bağırsak sonuna aktarılır. Bu işlemin yapılması ile bağırsaktaki emilim bozulur ve yiyecekler hızlı bir şekilde sindirilir. Yapılan bu ameliyat ile insülin salgısı artırılırken mineral ve vitamin kaybına neden olmadan şeker hastalığının ortadan kaldırılması sağlanır.

Şeker Ameliyatının Yan Etkileri Var mıdır?

Gerçekleştirilen tüm operasyonlarda komplikasyon ihtimali vardır. Örneğin; üst sindirim sistemi operasyonlarında yaklaşık %10 komplikasyon oranı, tip 2 şeker ameliyatı için de geçerlidir. Bu riskler arasında; kanama, enfeksiyon, sızıntı, kaçak ve genel anesteziye bağlı sorunlar yer almaktadır. Fakat; Marmara Cerrahi, İstanbul Obesity Center’da Prof Dr Hasan Abuoğlu’nun gerçekleştirdiği Tip2 şeker ameliyatları için bu risk grupları operasyon öncesinde her hasta için ayrı ayrı değerlendirilip muhtemel komplikasyonlar tamamen ortadan kaldırılmaya çalışılmaktadır.

Tip 2 şeker operasyonunun sonrasında uzun dönemde ortaya çıkması muhtemel sorunlar da vardır. Bunlardan biri fıtık diğeri de safra kesesinde taş veya çamur gelişme riskleridir. Ameliyatın yapıldığı küçük kesilerde fıtık gelişebilir. Bu oran %1’dir. Operasyon sonrasında kullanılacak safra koruyucu ilaçlar ile safra kesesinde oluşabilecek taş riskinin önüne geçilebilir. Bu sayede %10 olan taş oluşma riski %5’lere kadar inebilir.

Tip2 Şeker Ameliyatı Etkili midir?

Tip 2 şeker ameliyatı olan hastaların ileri dönemlerinde yaşadıkları kilo kayıpları, bu ameliyatın sonuçlarının başarılı olduğunu göstermesi için yeterlidir.

Tip 2 şeker ameliyatı sonrasında uyulması gereken kurallar vardır. Bu kurallara uyulduğunda, metabolizma sağlıklı bir şekilde çalışır ve tip 2 diyabet hastalığı ortadan kalkar.

Ameliyat sonrasında mutlaka dikkat edilmesi gereken kurallar; kilo kontrolünün yapılması ve beslenmenin sağlıklı ve düzenli bir şekilde gerçekleştirilmesidir. Aksi halde; hastanın, tekrar şeker hastalığına yakalanma riski ortaya çıkabilir.

Umudunuzu Kaybetmeyin

Tip-2 Şeker Hastaları ameliyat ile iyileşebilmektedir.

Türkiye’den, Avrupa’dan ve dünyanın bir çok ülkesinden gelen hasatalarına, modern teknolojilerlerle donatılmış, dünya standartlarında hizmet veren İstanbul’daki anlaşmalı özel hastanelerimizde, en yeni yöntemlerle obezite ve metabolik cerrahi (Şeker Ameliyatı) tedavilerini uygulayan doktorumuz; Genel Cerrahi Uzmanı Doç. Dr. Hasan ABUOĞLU hasta kabülüne devam etmektedir.

Siz de Tip2 şeker hastalığından kurtularak normal sağlığınıza kavuşmak için bizi arayın!

Birlikte Başarabiliriz!

Formu Doldurun