Şeker Hastalığı (Tip2) Ameliyatı

(Metabolik Cerrahi)

Şeker Ameliyatı, değişen yaşam tarzı ve beslenme düzenine bağlı olarak dünyada en sık karşılaşılan hastalıklardan bir tanesi de şeker hastalığı yani diyabettir. Şeker hastalığının tedavisi günümüzde metabolik cerrahinin de gelişmesi ile birlikte çok kolaylaşmıştır.

Şeker hastalığının tedavisinde ameliyatın uygulanması hasta ve doktorun ortak kararı ile belirlenmektedir. Hastalığın hastanın günlük hayatına etkisi ve komplikasyonları bu kararda büyük rol oynamaktadır. Uzman Genel Cerrahi doktorumuz hastanın durumunu gerekli test ve muayenelerle değerlendirerek bu konuda son derece etkin ve güvenli bir tedavi planı hazırlamaktadır.

Şeker Hastalığı Ameliyatı Kimler İçin Uygundur?

Şeker hastalığı Tip1 ve Tip2 olarak ikiye ayrılmaktadır. Tip2 hastalar insülini yeterli seviyede salgılayamazken Tip1  şeker hastaları insülini hiç salgılayamazlar. Tip1  şeker hastaları insülin salgılayamadıkları için ameliyat olmaları bu durumu çözmeyecektir. Bu yüzden sadece Tip2 hastalar ameliyata uygundur.

Tip 2 diyabet hastalığı bulunan hastalarımıza ameliyat için belirli tetkikler yapılmaktadır. Tetkikler ve incelemeler sonrasında sıkıntı yoksa ameliyat kararı verilmektedir. Böylece hastanın şekeri normal sınırlara gelmektedir. Yüksek kan şekeri seviyesine bağlı ortaya çıkabilecek komplikasyonların (damarsal tıkanıklıklar, kardiyak problemler, böbrek yetmezliği, görsel ve işitsel sorunlar, psikolojik problemlerin vb) önüne geçilmektedir.

DUEDENAL SWITCH

Şeker Hastalığı Ameliyatından Sonra Beslenme Nasıl Olmalı?

Şeker Ameliyatı zor geçen bir cerrahi süreç değildir.  Ameliyatın ardından beslenme konusunda doktorların tavsiyeleri dikkate alınmalıdır.  Ameliyat sonrası belirli sürelerle sıvı gıda dönemi, püre gıda, yumuşak gıda dönemi vardır. 1. ay sonunda normal gıdayla beslenmeye geçilmektedir.  Ameliyat sonrası hastanın gıda alımı oldukça sınırlanmakta, erken doygunluk hissi oluşmaktadır.  Tıkanma hissi sonrası gıda alımı kesilmelidir hastalar gıda alımı konusunda kendilerini zorlamamalıdır.

Şeker Hastalığı Ameliyatı Ne Kazandırır?

Şeker hastalığı ameliyatının ardından normal kiloya ulaşan hastalar, bununla birlikte şeker hastalığına bağlı ortaya çıkmış rahatsızlıklardan kurtulurlar.  Aynı zamanda hastalar ilaç ve insülin kullanmak zorunda kalmaz ve hayat kalitelerinde gözle görülür düzelme gerçekleşir.

Umudunuzu kaybetmeyin!

Tip-2 Şeker Hastaları ameliyat ile iyileşebilmektedirler.

Türkiye’den, Avrupa’dan ve dünyanın bir çok ülkesinden gelen hasatalarına, modern teknolojilerlerle donatılmış, dünya standartlarında hizmet veren İstanbul’daki anlaşmalı özel hastanelerimizde, en yeni yöntemlerle obezite ve metabolik cerrahi (Şeker Ameliyatı) tedavilerini uygulayan doktorumuz; Genel Cerrahi Uzmanı Doç. Dr. Hasan ABUOĞLU hasta kabülüne devam etmektedir.

Siz de Tip2 şeker hastalığından kurtularak normal sağlığınıza kavuşmak için bizi arayın!

Birlikte Başarabiliriz!

Diyabet Kaderiniz Olmasın!