Şeker Ameliyatı

ŞEKER HASTALIĞI AMELİYATI NEDİR?

Şeker hastalığı ameliyatı sadece Tip 2 diyabetli olan hastalara uygulanan bir cerrahi işlemdir. Şeker hastalığı ameliyatı ile hastalık büyük oranlarda tedavi edilerek hastanın yaşam kalitesi yükselmekte ve ilaçlara olan bağımlılığı bitmektedir.

ŞEKER HASTALIĞI AMELİYATI NASIL YAPILIYOR?

Şeker hastalığı ameliyatında bağırsak sisteminde bir yer değiştirme yapılmaktadır. Böylelikle vücuda alınan besinlerin ince bağırsakla karşılaşma sırası değiştirilerek insülin direnci yok edilmektedir.

KİMLER ŞEKER HASTALIĞI AMELİYATINA UYGUNDUR?

Şeker hastalığı ameliyatı öncelikle Tip 2 şeker hastalarında ilaçlarla ve insülin takviyesi ile şeker düzeyleri kontrol altında tutulan ya da kontrol altında olmayan hastalar için uygundur. Aynı zamanda hastanın pankreas insülin

üretimi de yeterli olmalıdır. Diğer yandan ileri derecede organ hasarı ve böbrek yetmezliği olan hastaların şeker hastalığı ameliyatı olması mümkün değildir.

ŞEKER HASTALIĞI AMELİYATINDAN SONRA BESLENME NASIL OLMALI?

Şeker hastalığı ameliyatı zor bir cerrahi yöntem değildir. Ameliyatın ardından beslenme konusunda tavsiyeler dikkate alınmalıdır. Ameliyattan sonra hastanın ilk 1 ay tamamen sıvı ve yumuşak gıdalarla beslenmesi

gerekmektedir.  Özellikle sıvı alımı çok önemlidir. Bir ayın ardından besin miktarı arttırılmalı ve 1,5 ay sonra ise katı gıdalarla beslenmelidir. Hasta hiçbir zaman kendini yemek için zorlamamalı, fazla yemek yememelidir.

ŞEKER HASTALIĞI AMELİYATI NE KAZANDIRIR?

Şeker hastalığı ameliyatının ardından normal kiloya ulaşan hastalar, bununla beraber şeker hastalığının neden olduğu hastalıklardan da kurtulurlar. Aynı zamanda hastalar ilaç ve insülin kullanmak zorunda kalmaz ve hayat

kalitelerinde düzelme görülür.

Whatsapp Destek

Doc.Dr.Hasan Abuoglu

Merhaba

Size nasıl yardımcı olabilirim?

Tüp Mide Tüp Mide Tüp Mide Tüp Mide Tüp Mide Tüp Mide Tüp Mide